Kilka słów o ruchu drogowym
W ćwiczeniu tym maluchy mogły sprawdzić szybkość reakcji na sygnał „Stop”. Poznaliśmy także znaki drogowe, wymawialiśmy ich trudne nazwy i rozpoznawaliśmy kształty. I tu nasze maluchy poradziły sobie świetnie, rozpoznały prawidłowo koło, kwadrat i trójkąt. Wspólnie wzięliśmy również udział w wycieczce rowerowej, oczywiście w wyobraźni. Zorganizowane zostały także wyścigi samochodowe. Dzieci podzielone na dwa zespoły biegały po sali w parach, trzymając krążki i naśladując samochody. Po przebiegnięciu obu drużyn uznaliśmy, że jest remis (i nikt nie protestował). Podczas zabawy z ruchem drogowym dzieci mogły wykonać pajacyki, misie i koniki z tekturki (twarde elementy do wypchnięcia i złożenia)); które brały udział w przechodzeniu przez skakankowe przejście dla pieszych.
W trakcie jednych z zajęć dzieci przechodziły po rozłożonej skakance stopa za stopą, ćwicząc w ten sposób prawidłowe ułożenie stópek i ich kształt. Układaliśmy również tor dla samochodów z plastikowych klocków i omawialiśmy wygląd i pracę policjanta. Dzieci bardzo dobrze znały atrybuty policjanta i wiedziały czym się zajmuje.W ostatnim dniu naszych zajęć dzieci miały okazję obejrzeć z bliska rowerek dziecięcy i omówić zasady i dostępne miejsca korzystania z roweru. Rozwijaniu słownictwa pomogła zabawa w opowiadanie z pamięci „Jak wygląda mój rower”. Każdy miał okazję pochwalić się swoim własnym środkiem transportu. Wyszliśmy też na mały spacer połączony z przechodzeniem przez przejście dla pieszych, a właściwie z nauką przechodzenia. Ale i tu maluchy dały sobie radę, pięknie trzymając się za rączki rozglądały się w prawo, lewo i para za parą powolutku przechodziły na drugą stronę ulicy.
W tym tygodniu wykonaliśmy także wiele ćwiczeń z zakresu matematyki. Dzieci poznały podstawowe figury geometryczne, miały za zadanie ułożyć rytm z kolorowych klocków oraz odnaleźć pary do istniejących obrazków.
Wykonaliśmy na zajęciach pracę plastyczną nie związaną z tematem zajęć. Była to praca trudna i kilkuetapowa. Najpierw trzeba było pokolorować sylwetę kota kredkami, potem przykleić mu wąsy, a na koniec specjalnym klejem przykleić guzikowe oczka. Prace te możecie państwo podziwiać na korytarzu w przedszkolu.
Podczas zabawy w mijającym tygodniu dzieci nauczyły się piosenki z pokazywaniem „W leśniczówce”, zabawy w Balonika, Kółko graniaste. Przygotowujemy się do nauki piosenki „Jestem sobie przedszkolaczek” ale to już następny tydzień września. Zobacz zdjęcia...